בתום תפקידו בג'וינט; גדול"י מברכים את טרכטינגוט

אבי יעקב No Comments on בתום תפקידו בג'וינט; גדול"י מברכים את טרכטינגוט

רבנים וראשי ישיבות שיבחו את פעילותו של ראש תחום חרדים היוצא בג'וינט יצחק טרכטינגוט | ארגון הג'וינט: "נפרדים מיצחק טרכטינגוט בהערכה גדולה אליו ולפעולות שקידם בחברה החרדית ביחד עם הקהילה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום שבע שנים עמוסות בפעילות, מסיים בימים אלו יצחק טרכטינגוט, את תפקידו כראש תחום חרדים בג'וינט. רבנים, ראשי ישיבות וגדולי תורה, שיגרו בימים האחרונים דברי תודה וברכה לטרכטינגוט על הפעילות המסורה שהשקיע במסגרת תפקידו. בבתיהם של גדולי ישראל, הובעה הערכה רבה לחיבור המחודש שיצר בין ארגון הג'וינט, לבין עולם התורה.

בשנים שבהם עמד טרכטינגוט בראש תחום חרדים, יצאו לפועל שורה של יוזמות הקשורות לעולם התורה. בין היוזמות הייתה תחרות כתיבת חידושי תורה בנושאי ריבית ודיני ממונות המצויים בפרויקט שנשא את השם 'בית כהלכה', הדרכה לכלכלה נבונה לחתנים לפני החתונה ועוד. 

במקביל בתקופת הקורונה ועוד קודם לכן, הושקע מאמץ רב בקידום פרויקטים ביחד עם ארגון לב שומע, לחיזוקם של בני הישיבות. מיד לאחר אסון מירון, קיים תחום חרדים בג'וינט כינוס מיוחד בהשתתפות שמונים נציגים של צוותי הוראה בישיבות שהתכנסו לשמוע דברי הדרכה, לחיזוק רוחם של בני הישיבות, לאחר האסון הכבד. תכנית מיוחדת שהוקמה בג'וינט התמקדה בפיתוח והדרכה לרבנים העוסקים במלאכת הקודש בטיפול בצעירים מתמודדים בישיבות. התכנית בברכת הדרך של גדולי ישראל ורבני השכונות, פועלת בהצלחה בירושלים, בבני ברק, במודיעין עילית ובישיבות נוספות ברחבי הארץ. 

כמו כן, קודמו יוזמות לשיתוף פעולה עם קופות הצדקה השכונתיות והעירוניות, במטרה לסייע בתעסוקה ופרנסה למשפחות אברכים שנקלעו למשבר כלכלי. בנוסף, נעשו שיתופי פעולה עם גופים שונים בתחום קידום התעסוקה לנשים חרדיות. בד בבד, קודמו שיתופי פעולה נרחבים עם יוזמות לתעסוקת חרדים בהיי טק. 

במהלך עבודתו של טרכטינגוט כראש תחום חרדים, נחשפו חומרים רבים מארכיון הג'וינט, ששופכים אור על הקשר המיוחד בין הארגון לגדולי ישראל בתקופה שקדמה להקמת המדינה ובעיקר בתקופה של הקמת עולם התורה המתחדש בארץ ישראל שלאחר השואה. 

כאמור בשבועות האחרונים, בתום שבע שנים עמוסות בפעילות, החליט יצחק טרכטינגוט לסיים את פעילותו כראש תחום חרדים בג'וינט ישראל, והביע תקווה כי ימשיך לעשות למען עולם התורה והישיבות גם בתפקידיו הבאים. 

מארגון הג'וינט נמסר: "ארגון הג'וינט פועל כיום למען החברה החרדית בתחומי הרווחה, החינוך והתעסוקה. חשוב לנו להבהיר כי מר טרכטינגוט בחר לסיים את תפקידו כראש תחום חרדים, והדבר נעשה ברוח טובה ובהערכה גדולה" נמסר מטעם הארגון.

 

 



0 תגובות